2013. május 6., hétfő

Epres finomság

Encikém tegnap töltötte be 12. életévét ami persze egybe esett az anyák napjával, de ez nem baj mert, így legalább duplán ünnepeltünk.
Már jó pár éve, mindig ezt a finomságot kéri torta helyett, és én nagy- nagy örömmel és boldogsággal elkészítem az én drága csajszikámnak. Ha eper van, akkor az jöhet éjjel-nappal minden mennyiségben .

Hozzávalók:

60 dkg eper
2,5 dl tejszín
2 kispohár natúr joghurt
1 nagy p. gyümölcsös joghurt
1 cs. zselatin
1,5 dl tej
cukor

Az eper felét turmixoljuk össze, másik felét vágjuk kisebb darabokra. Adjuk hozzá a joghurtokat és ízlés szerint cukrot. Én még egy kis eperlekvárral is megbolondítottam, mert még ennek a korai fóliás epernek nem igazán van jó íze. Közben a zselatint a tejjel melegítsük meg, de ne forraljuk. A tejszínt verjük fel és lassú mozdulatokkal keverjük hozzá a joghurtos epret. Ha a zselatin langyosra hűlt akkor azt is keverjük a krémbe, majd vizes formákba szedjük és dermedésig hideg helyen tároljuk. Én tupperes desszertes gyűrűben készítettem, ez pont bele is fért ez az adag.





4 megjegyzés:

  1. Egyszerű és nagyszerű epres finomság! Isten éltesse az ünnepeltet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet,de hamarosan itt az eperszezon és kipróbálom.

    VálaszTörlés
  3. Ez így van! Köszönjük szépen!

    VálaszTörlés