2013. április 21., vasárnap

Szülinapi bombajó

Ma van a szülinapom..... Ennek örömére készítettem el egy bombajó tortát amit én saját magam találtam ki.
Na persze segítségem is volt, a kislányom aki a végén virágokkal díszítette ki a tortámat.

Hozzávalók:
2 kakaós piskótatekercs/5-5 tojásból/
1 házi krémespor /vaníliás/
7 dl tej
500 gr mascarpone
4 dl tejszín
1 cs zselatin
cukor ízlés szerint
1 tábla étcsoki
1 tk öröltfahéj

A krémet 7 dl tejjel elkészítettem és megkentem vele a piskótákat majd vissza tekertem szorosan egy konyharuha segítségével.Közben a zselatint beáztattam 1 dl vízbe és a mikróba felmelegítettem,vigyáztam, hogy ne legyen forró.  Frissen tartó fóliával kibéleltem egy tálat/ 3,5 literes és 26 cm az átmérője az enyémnek/ és a piskótatekercs szeletekkel ugyan ezt tettem.A felvert tejszínbe lassan belekevertem a mascarpone sajtot és kétfelé osztottam. Az egyiket az olvasztott étcsokival, a másikat fahéjjal ízesítettem.Addigra a zselatin lehűlt annyira, hogy hozzá keverhettem a csokis habhoz, majd a tálban lévő piskótára kentem. Ismét egy sor piskóta következett majd a fahéjas krém a zselatinnal együtt.Legvégül pedig az utolsó sor piskóta, amivel meg is telt a tál. Lefóliáztam és hidegre tettem pár órára. Ezután egy nagy tányért tettem a tál tetejére és ráborítottam a tortát, majd szépen lefejtettem róla a fóliát. Ezt a fajta tortát nem igazán szokták bevonni, de nekem volt egy kis fondant maradékom és a lányom kiélhette magát a díszítésben. Ha valamit nem írtam érthetően nyugodtan kérdezzetek rá.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése