2013. április 21., vasárnap

Csiga-biga

Ez egy nagyon régi recept, már nem is tudom, hogy kitől származik, de mi nagyon szeretjük. Sokszor készítettem el, legtöbbször vaníliásan, de kakaóval, kókusszal, mazsolával, dióval is fincsi.

Hozzávalók:
8 tojássárgája
4 dl tej
1 dl tejszín
4 ek. cukor
5 dkg élesztő
csipet só
90 dkg liszt

Kenéshez:
25 dkg Rama
25dkg cukor
1 tojás
2 cs. van. cukor
3 dl tej

Az elkészítését úgy oldottam meg, hogy a hozzávalókat a kenyérsütőgépben dagasztottam. Kelesztőtálban pihent jó 40 percet, ezalatt a margarint habosra kavartam a cukorral és a vaníliás cukorral.
Kelesztés után átgyúrtam és két cipóra osztottam. Pici pihentetés után kinyújtottam fél centi vastagra és rákentem a kikavart margarint, majd feltekertem. Két ujjnyi vastag szeleteket vágtam a tekercsből és kikent tepsire raktam egymás mellé nem nagy távolságra. Kb. duplájára kelesztettem és mielőtt a sütőbe raktam megkentem a felvert tojással. 180-200 C° fokon pirosra sütöttem. Végül kevés langyos tejjel locsolgattam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése