2013. április 10., szerda

Gyors tejszínes vanília torta


 Rövid idő alatt kellett tortát készítenem és nem tudtam eldönteni, hogy a sok recept közül melyiket is válasszam. Szerencsére mindig tartok otthon tejszínt és krémporokat, így kitaláltam, hogy sütök egy kerek piskótát, elkészítem hozzá a vaníliás krémet sitty-sutty, rá a tejszínt és már kész is. Nagyon jó lett és finom. Azóta már többször is elkészítettem és mindig pozitív visszajelzést kaptam. :)
Próbáljátok ki ti is, nem fogtok benne csalódni! Sütéssel együtt kb. egy óra alatt kész (na persze a piskótának ki kell hűlni ).

Hozzávalók a piskótához:

10 db tojás
10 ek. cukor
10 ek. liszt

Hozzávalók a krémhez:

1 cs dr. Oetker Házi krémespor
700 ml tej
500 ml tejszín (növényi)
cukor 
gyümölcs (tetszés szerint)

A tojások habját a cukorral kemény habbá verjük, hozzá adjuk a sárgáját és a lisztet óvatosan belekeverjük. 26 cm tortaformában 180 fokos sütőben kb 40 perc alatt szép pirosra sütjük,nem szabad túl sütni mert akkor túl száraz lesz. Ha kihült három lapra vágjuk és elkészítjük a vanília krémet. A hideg tejet kézi mixerrel 3 perc alatt habosra keverjük,majd a tejszínt is. A tejszínhab 1/3-át félre rakjuk díszítéshez és a 2/3-át pedig a krémbe keverjük. Ezzel a tejszínes krémmel töltjük a tortánkat, majd bevonjuk a maradék tejszínhabbal. Ízlés szerint bármilyen gyümölccsel díszíthetjük. (Én azért szeretek növényi tejszínt használni, mert sokkal hamarabb feltudom verni és nem kell hozzá habfixáló, cukor.) Hűtőben több napig is eláll.
A kakaós (csokis) változatát is készítettem, az se kutya. Ez a fajta torta mindenkinek sikerül, még a kezdő háziasszonyok is bátran belevághatnak.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése